یافتن پروژه دورکاری یا فریلنسینگ از دغدغههای یک سوم فریلنسرها است. به عنوان یک دورکار، برای این که در تمام سال مشغول به کار باشید، باید چندین پروژه مختلف را از پیش رزرو کنید. باید بدانید که پروژه دورکاری شش ماه یا یک سال آینده شما از کجا خواهد آمد. اگر چند ماه آینده شما خالی است، از الان برای این چند ماه برنامهریزی کنید. برای فردا، هفته آینده، ماه آینده و سال آینده برنامهریزی کنید. اگر دوست دارید برای یافتن پروژه دورکاری به مشکل برنخورید، به شما پیشنهاد میکنیم ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا با ماهیت پروژه فریلنسری بیشتر آشنا شوید.
بازارهای آنلاین برای دریافت پروژه دوکاری
دریافت پروژه دورکاری از طریق جا به جا شدن حرف و اسم مطمئنا مهم است، اما بدون یک درگاه و پایگاه آنلاین برای پیدا کردن شغل مطمئنا دچار مشکل خواهید شد. امروزه، نیمی از فریلنسرها پروژه فریلنس خود را از راههای آنلاین پیدا میکنند و ۷۳ درصد بر این باور هستند که تکنولوژی باعث راحتتر شدن کار آنها میشود.
برخی وبسایتهای ایرانی به عنوان بنگاهی در زمینه کار فریلنس فعالیت دارند. برای شروع فریلنسینگ به آسانی در سایت فریلنسینگ کارینگر ثبت نام کنید و مهارت هایتان را وارد کنید. سپس برای پروژه های مرتبط با مهارتتان پیشنهاد قیمت منطقی ارسال کنید. پروفایل تان را به گونه ای بسازید که معرفی کننده مهارت ها و خدمات ارائه شده توسط شما باشد و اعتماد کارفرما را جلب کند. پروفایل شانس شما را در گرفتن پروژه ها افزایش می دهد. کارینگر سایت برون سپاری پروژه های آنلاین است. با ثبت نام کردن در کارینگر، فریلنسینگ را همین امروز شروع کنید. لینک ثبت نام
در حرفه فریلنسری شما با دادن bid یا پشنهاد قیمت انجام برای پروژه ها در صدد این هستید که نظر کارفرما را جلب و انجام پروژه را بر عهده بگیرید. هر کارفرمایی مانند هر فریلنسر رفتار متفاوتی دارد. پس هیچ فرمول اعجاب انگیزی وجود ندارد که بگویید با رعابت آن، bid شما توسط کارفرما پذیرفته خواهد شد. برای افزایش شانس برنده شدن از میان فریلنسرهای مختلف در گرفتن یک پروژه، یک سری نکات ممکن است تاثیرگذار باشد. برای اینکه بین تعداد زیادی از پیشنهادها برای پروژه برگزیده شویم، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.
در قسمت پیشنهاد قیمت باید خیلی حرفه ای برخورد کنید. به هر حال باید طوری کارفرما را متقاعد کنید که شما را از بین ده ها پیشنهاد قیمت به عنوان مجری (فریلنسر) انتخاب کند. نکات زیر را مرحله به مرحله در ذهنتون هنگام پیشنهاد قیمت تیک بزنید.
- متن پروژه را چند بار بخوانید، مطمئن شوید از پس آن بر خواهید آمد و همچنین آن را کامل متوجه شوید. اگر در مکالمات بعدی کارفرما فکر کند که شما به شکل کامل متوجه پروژه نشده اید، می تواند شانس شما را کمتر کند.
- خودتان را خیلی بیشتر از آن چه هستید نشان ندهید. کمی اعتماد به نفس نشان دادن خوب است، اما بیش از حد بودن آن بر کارفرما تاثیر مثبت نمی گذارد. راجع به مهارت هایی که دارید صادق باشید.
- قیمتی پیشنهاد دهید که قابلیت رقابت داشته باشید. اما رقابت پذیری به معنی این نیست که قیمت خیلی پایین بدهید. ارزش پروژه با پیشنهادات شما تعیین می شود.
- زمان انجام پروژه را معقول بیان کنید، طوری که زمان کافی برای انجام با کیفیت پروژه داشته باشید. آن قدر زمان را طولانی اعلام نکنید که پروژه به فراموشی سپرده شود.
- برای پروژه فاز تعیین کنید. یک روش برای نمایش حرفه ای و جدی بودنتان برای کارفرما، لیست کردن 3 تا 5 فاز (milestone) در bid می باشد.
- داخل توضیحات زمان مورد نیاز و هر آنچه که نیاز به توضیح هست را بنویسد اما این نکته را در نظر بگیرید که طولانی نویسی خواننده (کارفرما) را از مطالعه منصرف می کند.
- اگر کارفرما زمان و بودجه ای دور از واقعیت تعیین کرده بود او را توجیه کنید.
- حتما پیشنهادتان را پیگیری کنید. فقط قیمت ندهید! پیگیری از راز های موفقیت است. منتظر بمانید، به سوال های کارفرما پاسخ دهید و حداقل تا 24 ساعت همواره پروفایل و پیام های خود را چک کنید. چرا که بیشتر کارفرماها طی 24 ساعت تصمیم گیری می کنند.
- نمونه کارهایتان را در صفحه مربوط به خودتان آپلود کنید. نمونه کارهایتان کیفیت (و نه فقط کمیت) داشته باشد و مطمئن شوید که آن ها بهترین کار شما را معرفی می کنند.
- در نهایت امتیاز شما برای انتخاب شدن به عنوان مجری مهمترین پارامتر خواهد بود.
پروژه ,کارفرما ,یک ,قیمت ,پیشنهاد ,زمان ,شما را ,پیشنهاد قیمت ,کارفرما را ,را از ,به عنوان ,یافتن پروژه دورکاری
درباره این سایت